Giv dit landbrug en visuel identitet

Giv dit landbrug en visuel identitet

Er du gårdejer? Måske driver du et lille landbrug med en gårdbutik? Uanset hvad er det en god idé at overveje din gårds visuelle identitet. At drive landbrug er en forretning ligesom så meget andet.

Med en stærk visuel profil kan du nemmere tiltrække opmærksomhed og potentielle kunder. Det kan selvfølgelig godt være et stort arbejde. Store virksomheder ansætter ofte en grafisk designer til at stå for visuelle og brandingmæssige aspekter. Du kan dog også godt tage sagen i egen hånd. Her er nogle fifs til hvordan at du fuldender dit visuelle gårdkoncept.

Markér dig med gårdskilte

Overvej at købe specialdesignede gårdskilte, som du kan hænge ud til vejen eller på din husfacade. På den måde gør du forbikørende bilister opmærksomme på, at der er en gård med aktivitet. På gårdskilte kan du skrive eksempelvis skrive gårdens navn. Hvis du har en gårdbutik, er det også smart at skilte med.

Du kan også overveje at skrive på gårdskilte, hvis du sælger bestemte varer eller produkter. Der bliver lavet gårdskilte i alverdens designs, farver og materialer. Vælg et udtryk, som ræsonnerer med dig og som føles passende for gården. Vælg gårdskilte i træ, hvis du gerne vil brande dig på at være en gammeldags og autentisk gård. Hvis du gerne vil have et mere moderne look, så vælg et skilt i plastik eller metal.

Lav en hjemmeside

Med en hjemmeside er det nemt at gøre opmærksom på sig selv. Mange ansætter webudviklere til at programmere hjemmesider for sig, men faktisk kan alle lave en simpel hjemmeside med de rette værktøjer. Du kan både lære at kode HTML eller bruge en af de mange hjemmesidebyggere på internettet. Ofte er det nemt og gratis.

Sørg for at have vigtig info og flotte billeder på hjemmesiden, så den fanger besøgerens blik. Det er også en god idé at opdatere den jævnligt med nyheder. Du kan også lave en side, hvor du viser gårdbutikkens sortiment, så besøgende får lyst til at køre ud til dig.

Hvis din gård ligger på herrens mark, er det oplagt at lave en kørselsvejledning på hjemmesiden, så potentielle kunder nemt kan finde dig. Når du designer din hjemmeside, er det en god idé at vælge et gennemgående visuelt tema. Brug den samme skrifttype og farveskala på hele hjemmesiden, så den får et fuldendt udtryk.

Overvej foldere og visitkort

Når du kunder i butikken eller gæster på gården, så kan det være smart at have en stak foldere liggende, som de kan få med sig hjem. Folderens indhold kan minde om hjemmesidens indhold: Vigtig info, flotte billeder og en kørselsvejledning. Du kan også dele folderen ud på lokale tankstationer, restauranter og caféer. På den måde er der måske nogen, som falder over gården, der ikke ville opdage den ellers.